Μερικές μικρές συμβουλές που μπορούν να διατηρήσουν σε καλή κατάσταση το αυτοκίνητό σας και να σας εξοικονομήσουν χρήματα.
Στατιστικά, τα περισσότερα αυτοκίνητα φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους χωρίς να εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα. Και καταλήγουν σε κάποια μάντρα ή ένα κέντρο ανακύκλωσης στην καλύτερη περίπτωση, όταν το κόστος των επισκευών υπερβαίνει την αξία τους. Σε κάθε περίπτωση, αυτός ο κύκλος μπορεί να καθυστερήσει ή να σταματήσει εντελώς κάνοντας μερικά απλά πράγματα που θα βοηθήσουν να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας σε καλή κατάσταση. Ταυτόχρονα, με τις τιμές των καυσίμων να έχουν πάρει την ανιούσα μαζί με όλους τους υπόλοιπους οικιακούς λογαριασμούς, δημιουργούνται επιπλέον αφορμές για να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας σε άψογη κατάσταση. Για αυτό τον λόγο, ακολουθεί μια λίστα με αυτά που πρέπει να αποφύγετε να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι το αυτοκίνητό σας θα “κρατήσει” όσο το δυνατόν περισσότερο:
Οδήγηση με αναμμένη την ένδειξη λαδιού
Υπάρχουν μερικές προειδοποιητικές ενδείξεις που μπορείτε να αγνοήσετε για λίγο διάστημα, αλλά το κόκκινο λαμπάκι του λαδιού δεν είναι μία από αυτές. Σταματήστε το συντομότερο δυνατό εάν ανάψει ενώ λειτουργεί ο κινητήρας και σβήστε το αυτοκίνητο. Ελέγξτε το λάδι και συμπληρώστε όσο χρειάζεται. Σε περίπτωση που δεν σβήσει η λυχνία, καλέστε οδική βοήθεια ή τον μηχανικό σας.
Να ξεμένετε συχνά από καύσιμα
Το τελείωμα της βενζίνης ή του ντίζελ μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στο αυτοκίνητό σας αφήνοντας τα υπολείμματα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ να εισέλθουν στο σύστημα παροχής καυσίμου. Στην καλύτερη περίπτωση, θα πρέπει να αλλάξετε μερικά φίλτρα καυσίμου. Στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστεί να πληρώσετε έναν μηχανικό για να καθαρίσει το σύστημα ψεκασμού. Είναι συνετό να βάζετε καύσιμο όταν σας απομένει περίπου το ένα τέταρτο ρεζερβουάρ.
“Κουκουλωμένο” για μεγάλο διάστημα
Δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό στο να κρατάτε περιστασιακά το αυτοκίνητό σας κάτω από ένα κάλυμμα, αλλά μην το κάνετε και συνήθεια. Και αυτό γιατί κρατάει υγρασία στο εσωτερικό της, επομένως είναι σαν να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας σε ένα υγρό γκαράζ όλη την ώρα. Εάν το αυτοκίνητό σας είναι παλαιότερο, μπορεί να προκληθούν (ή να επιταχυνθούν) προβλήματα σκουριάς.
Να αγνοείτε την συντήρηση
Κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται περιοδική συντήρηση, με τα μεσοδιαστήματα να διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο. Ελέγξτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για να μάθετε πότε πρέπει να αλλάξετε το λάδι, τους διάφορους ιμάντες, το υγρό φρένων και άλλα πολλά για να τα κάνετε έγκαιρα. Επιπλέον, η μη τήρηση των service θα επηρεάσει την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου σας.
Να αγνοείτε τις διαρροές
Θυμηθείτε να κοιτάζετε κάτω από το αυτοκίνητό σας για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν σημάδια από υγρά. Εάν εντοπίσετε μια διαρροή, διαγνώστε τι είναι αυτό που στάζει και από πού προέρχεται για να προχωρήσετε άμεσα σε επισκευή. Το λάδι και το ψυκτικό είναι οι πιο συνηθισμένες διαρροές, με το υγρό φρένων είναι το πιο επικίνδυνο.
Οδήγηση με πατημένο συμπλέκτη
Εάν το αυτοκίνητό σας έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ένας εξαιρετικά αποδοτικός τρόπος για να σκοτώσετε τον συμπλέκτη πρόωρα είναι να οδηγείτε με το πόδι στο πεντάλ του. Κρατήστε το πόδι σας μακριά από το πεντάλ του συμπλέκτη όταν δεν αλλάζετε σχέσεις γιατί ακόμη και μια μικρή πίεση αρκεί για να τον φθείρει.
Ακινησία για μεγάλο διάστημα
Τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί για να οδηγούνται σε τακτική βάση και η ακινησία για μήνες ή ακόμα χειρότερα για χρόνια, μπορεί να προκαλέσει ακριβή ζημιά. Οι τσιμούχες, τα κολλάρα και οι φλάντζες αφυδατώνονται με την πάροδο του χρόνου, γεγονός που προκαλεί διαρροές και αφήνει το νερό να εισέλθει σε ζωτικής σημασίας σημεία του αυτοκινήτου. Επιπλέον, ο ήλιος επηρεάζει την καμπίνα και το αμάξωμα, και σε ακραίες περιπτώσεις θα μπορούσε να κολλήσει ο κινητήρας.
Ρυμούλκηση και έντονο φόρτωμα
Μην υπερβαίνετε ποτέ την ικανότητα ρυμούλκησης και έλξης του αυτοκινήτου σας. Κάτι τέτοιο μπορεί να βλάψει το σύστημα μετάδοσης, την ανάρτηση, ακόμη και το πλαίσιο. Όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να ρυμουλκήσουν – ακόμα και ένα smart ForTwo μπορεί να τραβήξει ένα μικρό τρέιλερ – αρκεί να ελέγξετε το μέγιστο βάρος που προβλέπει ο κατασκευαστής.
Χρήση λάθος λιπαντικού
Διαβάστε το εγχειρίδιο χρήσης πριν προσθέσετε λάδι στον κινητήρα. Αν και η μάρκα που αγοράζετε δεν έχει μεγάλη σημασία, βεβαιωθείτε ότι το λάδι που ρίχνετε είναι ίδιου τύπου και έχει το σωστό ιξώδες, όπως το 10W40. Η χρήση λάθος λαδιού φθείρει τον κινητήρα σας με εντονότερο ρυθμό.
Αποκλειστική χρήση νερού στο κύκλωμα ψύξης
Μην γεμίζετε ποτέ το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου σας μόνο με νερό. Παγώνει το χειμώνα και προκαλεί σκουριά όλο το χρόνο. Χρησιμοποιήστε τον τύπο ψυκτικού που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας και ανακατέψτε το με τη σωστή ποσότητα νερού εάν χρειάζεται. Θα βρείτε αυτές τις πληροφορίες στο εγχειρίδιο χρήσης, στο διαδίκτυο ή καλώντας τον πλησιέστερο επισκευαστή.
Οδήγηση ενώ ο κινητήρας υπερθερμαίνεται
Σταματήστε το συντομότερο δυνατό εάν ο κινητήρας σας αρχίσει να υπερθερμαίνεται. Η ένδειξη θερμοκρασία θα σας ενημερώσει εάν κάτι δεν πάει καλά, οπότε μην ρίχνετε μια συχνή ματιά στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Έχουμε ακούσει πολλούς μύθους για την υπερθέρμανση ενός κινητήρα. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η γρήγορη οδήγηση θα διατηρήσει τον κινητήρα δροσερό διοχετεύοντας περισσότερο αέρα σε αυτόν, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η ενεργοποίηση της θέρμανσης θα διατηρήσει τη θερμοκρασία του κινητήρα υπό έλεγχο. Αυτές οι μέθοδοι μερικές φορές λειτουργούν, αλλά η καλύτερη πρακτική είναι να σταματήσετε, να εντοπίσετε το πρόβλημα και να το διορθώσετε.
Επιλογή της όπισθεν ενώ κινείστε προς τα εμπρός
Την όπισθεν την επιλέγουμε μόνο όταν είμαστε πλήρη στάση. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να προκληθεί ακριβή ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό είναι λιγότερο ανησυχητικό σε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ειδικά αν είναι σχετικά καινούργιο, αλλά είναι πιθανό να επιλέξετε κατά λάθος όπισθεν ενώ κινείστε προς τα εμπρός σε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο σασμάν.
Τοποθέτηση φθηνών ανταλλακτικών
Η εξοικονόμηση χρημάτων με την τοποθέτηση φθηνών ανταλλακτικών είναι δελεαστική, ειδικά εάν το αυτοκίνητό σας έχει γράψει αρκετά χιλιόμετρα, αλλά ποτέ δεν συνιστάται. Στην καλύτερη περίπτωση, τα φθηνά ανταλλακτικά θα παρουσιάσουν νωρίτερα αστοχίες σε σχέση με αυτά που είναι υψηλής ποιότητας και κατασκευάζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ή τους επίσημους προμηθευτές τους. Στη χειρότερη περίπτωση, θα μετατρέψουν το αυτοκίνητό σας σε κίνδυνο για την δική σας ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου.
ΠΗΓΗ: https://www.carandmotor.gr/idioktisia/oi-kakes-synitheies-poy-skotonoyn-aytokinito-mas